Groep 4


Zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en nieuwe vakken

In deze groep werken de kinderen met een blokje op tafel. Op dit blokje staat een rode stip (niet storen), een groene stip (je mag mij om hulp vragen) en een vraagteken (ik heb hulp nodig). De kinderen leren zo omgaan met uitgestelde aandacht.



Gynzy

Gynzy is een digitaal leermiddel waarop de kinderen op hun eigen niveau kunnen werken. De leerlingen hebben allemaal een eigen exemplaar waarop ze hun opdrachten maken. De leerkracht kan direct bijhouden hoe de kinderen hun werk maken en ingrijpen waar nodig. 

De weektaak

Op de weektaak staan alle vakken en lessen van de week inclusief de samenwerkingsactiviteiten. We leren de kinderen om steeds beter hun eigen werk te plannen. De weektaak is daarbij een handig hulpmiddel. Wanneer een opdracht af is, kleuren ze de opdracht af op de weektaak.

Zelf nakijken in de klas

In de klas staan twee nakijktafels waar kinderen zelf hun werk nakijken, behalve de toetsen. Zo trainen we de verantwoordelijkheid van de kinderen. De leerkracht kijkt het werk ter controle na.



Lezen

In groep 4 besteden we veel aandacht aan lezen. Dat doen we op verschillende manieren. Kinderen mogen lezen in de klas (bijvoorbeeld in de knusse leeshoek) of op een rustig plekje in de gang. 

Bewegen

Sporten is gezond. De hele school heeft daarom twee keer per week gym.. Schoolzwemmen doen wij alleen in de zomer.

Leerkrachten:
Groep 4a: Jacqueline de Boer en Janneke Bokdam
Groep 4b: Linda Sleumer en Willeke Coster